Ir al contenido

Club HondaSpirit uses cookies. Read the Política de Privacidad for more info. To remove this message, please click the button to the right:    I accept the use of cookies

Foto

Formula GP2 (GP de San Marino)


  • Por favor identifícate para responder
4 respuestas en este tema

#1 Robeck

Robeck

    C32B2 (NSX) 280 hp

  • Miembros
  • 905 mensajes
  • Gender:Male
  • Coche:Honda Civic TypeR

Escrito 19 April 2005 - 09:46:10

HORARIOS

Friday
Free Practice: 30 minutes
Qualifying: 30 minutes

Saturday
14:30-15:30 Race 1 (180km)

Sunday
11:30-12:00 Race 2 (80km)

Race 1 grid will be decided by Friday qualifying.
Race 2 gris will eb decided by finishing order of Race 1, with top eight positions reversed.

EL COCHE

0-100kph in 2.95secs
0-200kph in 6.70secs
max speed: 320kph
max breaking: 3.2G
Lateral acceleration: 3.3G

TECHNICAL SPECIFICATIONS

CHASSIS: designed, produced and assembled by the Dallara specialist, it uses the broad outline of F1 technology.

Dallara Çarbon Monoshell.
Lenght 3,050 mm, width of 1,800mm.
Aerodynamic characteristics intended to encourage overtaking and specific front wings.
Carbon brakes (disks & pads).
'Fly by wire' electronic accelerator.
Weight: 585 kg, without pilot nor fuel
Built to FIA F1 safety standarts

ENGINE : drawn by Renault, then produced and assembled by Mécachrome, it proposes power and reliability.

Renault V8 of 4 liters cubic capacity.
600 horse power at 9500 tr/min.
Revision every 4000-4,500 kilometers.
Exhaust 8 in 1.
Gear box Mécachrome 6 reports/ratios, semi-automatic with exclusive order at the wheel with the GP2 series.

GEARBOX :

Six speed semi-automatic gearbox
F1-style paddle shift gear selection

TYRES : F1 analogy.

Bridgestone Potenza
Grooved, F1 specification
Provided in exclusivity by Bridgestone.
Technology (structure, mixtures) inspired of F1.
Four grooves in the front and rear.
Dimensions identical to F1.
US$ 100.000 bonus baptized ' Bridgestone Prize' given to the victorious pilot of the championship.

SAFETY : it will answer F1 standards promulgated by the FIA.

Crash landing-tests rear, frontal and side.
Test of impact on the steering column.
Static heads applied to the arch as well as the frontal structures, rear and side.
Fast extraction seating.
Retention cables for wheels.
HANS mandatory system.

FOTOS

Imagen Enviada

Imagen Enviada

Imagen Enviada

Imagen Enviada


LOS ESPAÑOLES

Equipo: RACING ENGINEERING

Driver Nº 19

Borja Garcia
15.12.1982 (Valencia) Spain
Driver web: http://www.borja-garcia.com

Imagen Enviada

Imagen Enviada

Equipo: CAMPOS RACING

Driver Nº 21

Sergio Hernandez
1984 (Javea) Spain

Imagen Enviada

Imagen Enviada




PREVIO

Brevemente........no se que decir, :oops: :oops: , creo que los únicos entrenamientos que han podido hacer los pilotos con este coche han sido en el circuito de Paul Ricard, poco más. Supongo que hasta que no empiezen las carreras nos sabremos la posición de cada escuderia y piloto.

En un principio hay máxima igualdad ya que todos tienen el mismo coche y los mismos neumáticos.

Creo que lo va a retransmitir T5.

Información: http://formulagp2.flagworld.com/

#2 antrax

antrax

    El Eliminador

  • Moderadores
  • 37,905 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:Sant Joan Despi, Barcelona
  • Coche:Honda CRX ED9 - Honda Civic EK3 - Honda CR-Z GT

Escrito 19 April 2005 - 19:07:47

Tienen buena pinta esos GP2 :ok:

#3 Diego

Diego

    Asimo Pro

  • Miembros
  • 17,985 mensajes
  • Location:Madrid
  • Interests:Motor en general, cualquier cosa que lleve 2 ó mas ruedas.
  • Coche:S2000 rojo Ascari

Escrito 20 April 2005 - 07:41:42

Dicen que es la antesala de la Formula 1.

#4 NeReTe

NeReTe

    C32B2 (NSX) 280 hp

  • Miembros
  • 960 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:Cantabria
  • Coche:EP4

Escrito 20 April 2005 - 14:04:00

Si diego, lo es. Y me pega que va a ser un espectaculo interesante, ya que los coches son todos iguales, no?

Tengo por ahi un extenso reportaje de marca motor... no se si me acuerdo ya bien, pero me parece que detras de esto está el tipico árabe forrao...

#5 Pepe

Pepe

    Asimo

  • Miembros
  • 1,325 mensajes
  • Location:La Coruña
  • Coche:Accord 2.0 i-VTEC Sport 2003

Escrito 21 April 2005 - 00:13:45

Si es un escalon de acceso a los F1 por sus prestaciones, ademas que haran una ruta de circuitos muy interesante.
Borja en una entrevista decia que solo conocia los de España, que tendria que aprender mucho de su compañero de equipo, que era mas experto en Europa.

El monoplaza esta muy wuapo, yo creo que ese es mas rapido que una MotoGP.




1 usuarios están leyendo este tema

0 miembros, 1 invitados, 0 usuarios anónimos