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Cárter Tabicado


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24 respuestas en este tema

#1 Storm

Storm

    Asimo Pro

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Escrito 14 octubre 2011 - 08:38:26

Muy buenas,
Se ha mencionado varias veces el tema pero no me queda claro si es una pieza (la tapa, supongo) de sustitución y no es más que cambiarla por la original.
A ver si podemos ir poniendo información y las opciones que hay para el S.
Empiezo yo:
http://www.s2ki.com/...or-the-oil-pan/

The spoon and Mugen oil pans are OEM oil pans that is fitted with baffles to prevent oil pressure drop due to oil shifting caused by centrifugal forces.


http://www.s2ki.com/...oil-pan-baffle/

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http://www.s2ki.com/...oil-pan-baffle/

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http://www.s2ki.com/...oil-pan-baffle/

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As for welding them in, the stock oil pan is cast aluminum, and not to mention coated with oil. So welding it can be a challenge for the
Diy people. Most shops that have a tig welder should be able to install it though, just make sure your oil pan is cleaned very well before wedling it in.


Any welding shop will be able to TIG weld this baffle into place. Clean it best you can and the shop will know aluminum must be absolutely spotless to weld and they'll know how to prep it.

For you DIY welders you'll need at least a 160 amp (240 volt) TIG welder with a thicker than usual torch tip. You'll have to create a puddle in the oil pan before putting any heat into the thin baffle. Normal old Windex works great as a final prep for aluminum welding. I'm a welder but I let a professional weld my baffle.


http://www.aj-racing...&cat=410&page=1

The Spoon baffled oil pan is a stock Honda oil pan that has been modified with the addition of baffles to prevent oil starvation and loss of oil pressure in high G-force corners. It is highly recommended for race engines and enthusiasts who frequently track their car and care about engine longevity.


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http://www.inlinefou...oons2bafoi.html

Like many aftermarket performance oil pans, the Spoon baffle oil pan features a baffle to keep oil present where the pick-up always has a supply of oil. This is advantageous on road courses where long drawn out turns can keep the oil at one part of the pan, thus inhibiting oil pickup.


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http://www.s2ki.com/...il-pan-baffles/

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http://www.s2carbonw...s2aloilpan.html

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http://www.icbmotors...sps2baoilp.html

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http://thes2kandthea...1/baffle-is-in/

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http://www.performan...000_engine.html

S2000 special Oil Pan
Parts# OP-S1 Price $587.00
The oil pan is specially designed for S2000 by attaching baffle plates crisscross. In race track driving with the motor kept at high rev ranges, this oil pan protects the engine by preventing air from going into the oil pump due to the strong lateral & horizontal G forces in racing. A must have item for driving your DC5 at a race track. As an option, J’s Racing can install an oil temperature censor fitting at $60.00 plus parts cost


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http://www.dragtimes...0732627755.html

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L-Con HONDA S2000 BAFFLED OIL PANMade in USA.This oil pan helps prevent oil starvation and loss of oil pressure. Like many aftermarket performance oil pans, the baffled oil pan features a baffle to keep oil present where the pick-up always has a supply of oil. This is advantageous on road courses where long drawn out turns can keep the oil at one part of the pan, thus inhibiting oil pickup. The baffled oil pan is a stock Honda oil pan that has been modified with the addition of baffles to prevent oil starvation and loss of oil pressure in high G-force corners. It is highly recommended for race engines and enthusiasts who frequently track their car and care about engine longevity.Why pay for a JDM aftermarket oil pan that costs $550 plus? Our oil pans are race proven and quality made. Quality tig welded. Satisfaction Guaranteed!Made by Louie Contreras @ L-Con Race Cars


http://www.gtmotorin...pID=701&image=0

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TC Design Baffled Oil Pan:

http://www.scienceof...affled_oil_pan/

P.D: Interesante:

http://www.hybrid-ra...for-kswaps.html

The S2K pump has a different bolt pattern and lacks a provision for the tensioner.
Honda redesigned the oil pump for their 9K S2K motors rather than just using the pump they already had for a reason. We took all 3 pumps to the largest manufacturer of Gerotor gears ( make the gears for Porsche to Catapillar) and went over all the issues. There is a huge amount of info. on causes of cavitation, aeration, etc. , but the S2K pump is built about as good as can be and still work in the application. This has been went over in several previous threads.
The difference in the 2 can be seen on an oil pump dyno. The RSX begins falling of between 8500-9000 (with gallons of oil to feed it, so a baffle doesn't cause it not to fall off). A baffle is good for road racing, but helps with a different issue.
Quite simply Honda designed a pump to do >9K and one for <9K. Use the pump for your application. That's why we've offered both.
There has been some slight variations of the RSX pumps, but it doesn't seam to have a pattern of one being used on a particular model or have a definetive marking on them.
The changes I've seen only involve the shape of the step porting that will only work to remove "pulses" in the pressure. This won't have a large affect on the pumps performance and isn't worth hunting for a particular one.


Muchas gracias.

Editado por Storm, 14 octubre 2011 - 14:53:39.


#2 deibit

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    Flat out until you see God, count to three, then brake

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Escrito 14 octubre 2011 - 09:57:04

La pieza es el tabique, se solda al carter original y ya..

Mugen, Spoon y Toda venden el carter completo con el tabique soldado.. pero por 10 veces mas de precio claro esta.

#3 Storm

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    Asimo Pro

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Escrito 14 octubre 2011 - 11:12:58

La pieza es el tabique, se solda al carter original y ya..
Mugen, Spoon y Toda venden el carter completo con el tabique soldado.. pero por 10 veces mas de precio claro esta.

Uhm... vaya, me esperaba otra forma para el "tabique". Una especie de nervio central (vertical) que hiciese de pared.
La idea es que ese nivel impide que el aceite que queda atrapado debajo se suba por las paredes.
Alguién se lo ha hecho (o lo ha comprado) y tiene una plantilla del tabique?

#4 Storm

Storm

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Escrito 14 octubre 2011 - 14:54:18

Uhm... vaya, me esperaba otra forma para el "tabique". Una especie de nervio central (vertical) que hiciese de pared.
La idea es que ese nivel impide que el aceite que queda atrapado debajo se suba por las paredes.
Alguién se lo ha hecho (o lo ha comprado) y tiene una plantilla del tabique?

Y ya puestos... me he encontrado con gente que habla de cárter seco:

http://www.drysump.com/honda.htm

http://forums.s2kca....ead.php?t=14016

#5 deibit

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Escrito 14 octubre 2011 - 15:21:27

Y ya puestos... me he encontrado con gente que habla de cárter seco:


Te ha tocado la lotería y no nos lo has dicho? :lol:

#6 Storm

Storm

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Escrito 14 octubre 2011 - 15:40:34

Te ha tocado la lotería y no nos lo has dicho? :lol:

Lo del cárter seco lo he puesto como anécdota y lo del tabicado es simple curiosidad para saber si merece o no ponerse con éllo de cara al siguiente cambio de aceite.

Editado por Storm, 14 octubre 2011 - 15:44:29.


#7 MerLiNz

MerLiNz

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Escrito 14 octubre 2011 - 17:26:03

hasta donde llega el nivel de aceite del s2k? supera la panza del carter (el nivel de donde se suelda la pieza)??

#8 Storm

Storm

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Escrito 14 octubre 2011 - 19:03:47

hasta donde llega el nivel de aceite del s2k? supera la panza del carter (el nivel de donde se suelda la pieza)??

Supongo que, como mínimo, llegará ahí, no?
Sería interesante desmontar la pieza para ver desde dónde se recoge el aceite, la inclinación de la pieza y el nivel del aceite, sí.

#9 XaviPower

XaviPower

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Escrito 14 octubre 2011 - 19:08:40

Mucha fuerza G veo yo para que no chupe aceite en algún momento...... vamos que no creo que nosotros necesitemos tabicar el carter.

Editado por XaviPower, 14 octubre 2011 - 20:43:01.


#10 benjamin

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Escrito 15 octubre 2011 - 08:29:31

Mucha fuerza G veo yo para que no chupe aceite en algún momento...... vamos que no creo que nosotros necesitemos tabicar el carter.


Creeme que es necesario, yo con mi accord type r en el circuito de jerez habia un par de curvas que al cogerlas el coche cortaba inyeccion a 5.500 rpm no dejando entrar el vtec y es por culpa de falta de aceite en el carter. Para solucionar eso hacia falta poner un carter tabicado

#11 Storm

Storm

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Escrito 12 marzo 2012 - 15:31:18

Mucha fuerza G veo yo para que no chupe aceite en algún momento...... vamos que no creo que nosotros necesitemos tabicar el carter.

Creeme que es necesario, yo con mi accord type r en el circuito de jerez habia un par de curvas que al cogerlas el coche cortaba inyeccion a 5.500 rpm no dejando entrar el vtec y es por culpa de falta de aceite en el carter. Para solucionar eso hacia falta poner un carter tabicado

Aquí hablan del tema:

http://www.maxrev.ne...train&Itemid=58

J's Racing Baffled Olipan Review
Written by maxrev
Wednesday, 02 June 2010 05:07

J's Racing Baffled Oilpan Review

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Highly recommended for track S2000s. I typically overfill my car with about 6 quarts of synthetic oil.
Trace Sports has pretty decent data on baffled oil pan on a K engine. Note: I can see that a baffled oilpan could be more effective on a K series engine (FF) instead of our FC (FR).
Tracy Sports states that a drop in the oil pressure below 1.5kg-cm2 could cause damage to a K motor in the "DC5 Integra Type R One Make Race" cars.
Note: "DC5 Integra Type R One Make Race" is a race series in Japan which is sponsored by Honda. The cars are based on production model with very minimal modifications. I believe some cars are even street driven.

DC5 Type R Pictures (http://homepage2.nif...up/inte_cup.htm)

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DC5 Modified Mugan Pan
Looks like they make their own modifications to an existing mugen baffled oil-pan to further enhancements.
Tracy Sports Page (http://www5d.biglobe...ne%20oilpan.htm)
Rough Summary:
There are many oil driven components in a Honda motor when compared to other manufactures. (VTEC, VTC). The K motor needs 4.7L of oil during an oil change with a new filter but it states that the motor actually needs 5.8L of oil to operate due to the oil inside the head and various lines. They have seen the VTEC system not engaging properly due oil starvation from a high lateral g's in a corner.
The K20 engine normally operates at 5 to 5.8kgf/cm2 of oil presure. The VTEC stops operating at 2.5kgf/cm2 and anything below 1.5kgf/cm2 would cause damage to the motor.
They urge to check the accuracy of their oil pressure gauges as it only takes a split seconds of loss in oil pressure to damage internal components.
Tracy Sports uses a data-logger to review their oil pressure during a sprint race.

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Orange: RPM
Green: Throttle
Pink: Oil Pressure

Car: DC5 R - One Make Qualify Race
1. Oil Pressure: 5 to 5.2 kgf/cm2
2. Max G: Oil Pressure Drops to 2.9kg/cm2
3. Recovers to 5 to 5.2kg/cm2

Duration of 1, 2, 3 is about 2.9 seconds. Notes: Most after-market gauge will only show a movement in the needle. It claims that a good baffled oilpan will keep the drop in the oil pressure to a minimum and lets the oil return to the bottom of the pan. However, too much baffling will also cause the oil to take more time in returning to the bottom of the pan.

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Right: OEM Rod Bearing: NEW
Middle: OEM Rod Bearing with Baffled Oil after 3000km Track Usage
Left: OEM Rod Bearing: Customer Car with Track / AutoX use with out Baffled Oilpan

Note: I can see that they have created the webpage to support their products.

I would say that a FC engines may not need a baffled oil pan, especially if your on street tires or R compounds on stock suspension.
If your street car is modified with wing, suspension and wide R compound tires (255+), then it would be a safer bet to get one. This is what I did as I like to keep things simple and functional.

If you drive a race car, then get a different system like an accusump.


Editado por Storm, 12 marzo 2012 - 15:32:29.


#12 Storm

Storm

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Escrito 14 marzo 2012 - 15:26:19

Supongo que, como mínimo, llegará ahí, no?
Sería interesante desmontar la pieza para ver desde dónde se recoge el aceite, la inclinación de la pieza y el nivel del aceite, sí.

Sigo investigando sobre la forma y funcionamiento del cárter para buscar un lugar idóneo para el sensor de temperatura:

http://realstreetper...affle-2824.html

Toda Anti G Force Oil Pan Honda S2000 F20C AP1 with Baffle
Imagen Enviada
$677.00
-Designed to help prevent oil from moving around under extreme conditions.
-Preventing drops in oil pressure and air from mixing with the oil.
-The main baffle plate is removable. Making it easy to flush out foreign bodies from every hole and corner when overhauling.
-Extra service hole provided. For example : an additional oil temp sensor, etc. (1/8PT)
-TODA logo to show that this is not std oil pan.

F20C/F22C Anti G Force Oil Pan
Part No. 11200-F20-001
Price ¥45,000

•Model: 11200-F20-001
•Shipping Weight: 15lbs


Ok, y el famoso agujero para el sensor:

http://www.todaracin...1&idcategory=55

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Jokin, lo llevas en el mismo sitio?

Editado por Storm, 14 marzo 2012 - 15:42:28.


#13 Type.r.2005

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Escrito 14 marzo 2012 - 16:10:12

Sigo investigando sobre la forma y funcionamiento del cárter para buscar un lugar idóneo para el sensor de temperatura:

http://realstreetper...affle-2824.html



Ok, y el famoso agujero para el sensor:

http://www.todaracin...1&idcategory=55

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Jokin, lo llevas en el mismo sitio?


Habeis agujereado eso para poner ahí el sensor? :|

#14 Storm

Storm

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Escrito 14 marzo 2012 - 16:27:41

Habeis agujereado eso para poner ahí el sensor? :|

?!? El que he puesto se vende así.
Y Jokin hizo el agujero, sí. Lo que interesa es ver dónde (y a qué altura) se hace.
P.D: A pesar de que estamos mezclando los temas (mirar el hilo de controlar aceite), la temperatura se puede coger de varios sitios (filtro de aceite, cárter y, supongo que, aprovechando el sensor de presión del bloque).

Editado por Storm, 14 marzo 2012 - 16:32:43.


#15 XaviPower

XaviPower

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Escrito 14 marzo 2012 - 16:35:33

Si ponéis el cárter tabicado, que sea uno ya hecho por alguien con nombre, no hagáis ñapas que quizá lo que conseguís es precisamente que el aceite no llegue a dónde toca.

Salu2.

#16 Storm

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Escrito 14 marzo 2012 - 17:51:27

Si ponéis el cárter tabicado, que sea uno ya hecho por alguien con nombre, no hagáis ñapas que quizá lo que conseguís es precisamente que el aceite no llegue a dónde toca.
Salu2.

Cierto, es lo que acojona, eh?
La que puedes liar!

#17 j0kiN

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Escrito 15 marzo 2012 - 20:35:36

Sigo investigando sobre la forma y funcionamiento del cárter para buscar un lugar idóneo para el sensor de temperatura:

http://realstreetper...affle-2824.html



Ok, y el famoso agujero para el sensor:

http://www.todaracin...1&idcategory=55

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Jokin, lo llevas en el mismo sitio?


Yo lo llevo en el tapon del vaciado de aceite.
No es ni JDM ni de colores pero algo de toda la vida como VDO te vende el sensor con la metrica del tapon de aceite,se hecha loctite para juntas se le apreta con su par y para toda la vida.

Muchas veces hay que hacer lo que se a hecho toda a vida,que si funciona no hay porque liarse mas.

No es por criticarte Storm,es simplemente porque nos fiamos y hacemos lo que dicen los yankis y no hacemos caso de los de competicion de toda la vida de aqui/europa.

Si me acuerdo le saco una foto al sensor.

Un saludo.

#18 Storm

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Escrito 15 marzo 2012 - 21:16:23

Yo lo llevo en el tapon del vaciado de aceite.
No es ni JDM ni de colores pero algo de toda la vida como VDO te vende el sensor con la metrica del tapon de aceite,se hecha loctite para juntas se le apreta con su par y para toda la vida.
Muchas veces hay que hacer lo que se a hecho toda a vida,que si funciona no hay porque liarse mas.
No es por criticarte Storm,es simplemente porque nos fiamos y hacemos lo que dicen los yankis y no hacemos caso de los de competicion de toda la vida de aqui/europa.
Si me acuerdo le saco una foto al sensor.
Un saludo.

Muchas gracias, Jokin! Pero si yo sólo estoy curioseando y viendo las opciones que hay! Cómo me lo voy a tomar mal?!?
De todas formas, no te entiendo. Enrroscas el sensor sustituyendo el tapón de vaciado?!? No, no?
P.D: Mierden! En algunas de las fotos que puse antes también se veía bien!

http://www.s2ki.com/...il-pan-baffles/

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Editado por Storm, 15 marzo 2012 - 21:19:26.


#19 j0kiN

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Escrito 15 marzo 2012 - 21:21:23

Muchas gracias, Jokin! Pero si yo sólo estoy curioseando y viendo las opciones que hay! Cómo me lo voy a tomar mal?!?
De todas formas, no te entiendo. Enrroscas el sensor sustituyendo el tapón de vaciado?!? No, no?
P.D: Mierden! En algunas de las fotos que puse antes también se veía bien!


Si,el sensor se enrosca haciendo de tapon también. Facil,fiable y barato.

Un saludo

#20 Storm

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Escrito 15 marzo 2012 - 21:25:09

Si,el sensor se enrosca haciendo de tapon también. Facil,fiable y barato.
Un saludo

Ah... vale! Aprovechar el único agujero que ya existe.
P.D: La pega es que tienes que andar con el Loctite en cada cambio de aceite.




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