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Acura TLX - 2015. NUEVO ACCORD 9Th ¿?


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82 respuestas en este tema

#1 Yayo

Yayo

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Escrito 20 December 2013 - 10:16:05

Archivo adjunto  image.jpg   16.14K   64 descargas

Bien. Parece que se confirma. Honda Motor Europe España se ha hecho ademas en su FaceBook eco de la presentación del nuevo Acura TLX. SE PRESENTA EN UNOS DÍAS EN DETROIT. Lanzamiento 2015.

Como sabéis, el Acura TSX (nuestro Accord 7/8Th) tenía los días cantados. Acura quería potenciar su TL -pensábamos (ahora resulta que es el RLX -Legend-), y el TSX (o el TL) le estorbaba. Por otro lado, el ILX, más pequeño que el TSX, parecía difícil que sustituyera al Accord ya que el ILX está muy por debajo en tamaño al TSX/Accord (para Honda sería como para VAG entrar en la zona Toledo/Rapid, un segmento en el que Honda no ha entrado nunca en España, ya que sus Civics han cubierto ese hueco e incluso en algunos mercados con versiones Sedan como la que aquí vimos híbrida).

Por fin, Acura ha certificado la discontinuidad de su TSX y el lanzamiento de un TLX, que bien podría ser el nuevo ACCORD 9th EDM.

http://www.autoblog....inued-official/

2015 Acura TLX Prototype to Debut at the 2014 North American International Auto Show

- Newly-named TLX will feature more dynamic and sporty proportions, two new advanced powertrains and a host of signature Acura technologies
- TSX to be discontinued as Acura creates clear hierarchy for luxury sedan lineup

TORRANCE, CA., Dec. 19, 2013 Acura today announced that the 2015 Acura TLX Prototype performance luxury sedan will debut at the 2014 North American International Auto Show in Detroit in January. The TLX will mark the debut of a new name for Acura's mid-size modern luxury sedan entry, replacing the outgoing TL model. The all-new model will feature more emotional styling with tidier, sports sedan proportions wrapped around two all-new advanced powertrains that provide even more athletic performance, along with a host of signature Acura technologies. The 2015 TLX Prototype is designed to appeal to current and next-generation luxury sports sedan buyers including existing TL and TSX customers.

In conjunction with the launch of the production TLX in the second half of next year, Acura will discontinue sales of the TSX model in 2014, as it moves to clarify its sedan lineup with a clear hierarchy of three distinct models the entry luxury ILX, mid-size TLX sports sedan, and flagship RLX performance sedan.

"This all-new Acura TLX is the perfect blend of style and muscle with its elegant, well-proportioned exterior that cloaks the true sport sedan chassis and powertrain beneath," said Mike Accavitti, senior vice president, American Honda Motor, Co., Inc. "The sporty characteristics that customers found appealing in the TSX are even more pronounced in this aggressive new TLX."

The all-new Acura TLX will offer luxury buyers a wider range of choices with two all-new, high-performance and highly fuel-efficient direct-injected engines, each mated to an all-new advanced transmission, along with available two-wheel-drive and all-wheel-drive configurations. The TLX will also feature dynamic and emotional exterior styling wrapped around a mid-size luxury sports-sedan package that maintains the roomy cabin space of the current TL.

The TLX Prototype was designed in Acura's Los Angeles Design Studio and the production model is being developed by Acura engineers at the company's Ohio R&D center. It will be produced at the Marysville, Ohio auto plant1, home to the current Acura TL.

Speaking at the Acura press conference at the 2014 North American International Auto Show in Detroit on Jan. 14, 2014 will be Mike Accavitti, senior vice president, American Honda Motor, Co., Inc.

#2 Mrxkr

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Escrito 20 December 2013 - 11:55:27

Mola mola mola mola, pues me da igual que desaparezca el "TSX", sabiendo que su reemplazo será una mezcla entre el TL y el TSX, mira que como mezclen las cosas que me gustan de ambos...

 

Y los faros tienen luz diurna, se ven a trasluz XD



#3 DeFToNYc

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Escrito 20 December 2013 - 12:09:40

Ojala me equivoque pero no se porque me da que esto no llegará a España, tiene buena pinta y lo veo en un segmento ya cercano a la clase E, serie 5 etc.. al menos es la impresión que me da, a ver que sale de la mezcla TSX y TL ambos chulisimos :)



#4 anthel10

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Escrito 20 December 2013 - 13:07:29

No tiene mala pinta...lo que tiene mala pinta es que viendo como se han movido por europa y más concretamente en tierras hispanas, no se yo si lo veremos o si lo vemos, con que motores y equipamientos....por si acaso, empezaremos a ahorrar un poquito.

 

Saludos. :chino:



#5 Yayo

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Escrito 20 December 2013 - 16:22:02

Pues en USA al menos se ha anunciado con tracción integral.
Por lo demás, se apuesta por un modelo de dimensiones hasta más contenidas que el actual TSX/ ACCORD

#6 Mrxkr

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Escrito 20 December 2013 - 20:05:01

No puede ser, el MDX es el que ha sustituido ese mercado, en principio el TLX debería estar entre el TSX y el TL... y el TL no es pequeño que digamos.



#7 Yayo

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Escrito 20 December 2013 - 22:33:14

O no. Lo de la L suena raro. Lo mismo es más grande que el iLx y más pequeño que el TL. El asunto es hacia donde apuntará..... Si el ILX se mantiene, el TL se mantiene y el RLX (Legend) también.... No se dónde coño van a meter el TLX ese nuevo....

A ver:
ILX = 4,55m
TSX = 4,71m - ELIMINADO
TL = 4,92m
RLX = 4,98m

Lo lógico sería haberse cargado el TL, digo yo.....

#8 SILVES

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Escrito 20 December 2013 - 23:22:29

El mazda6 ya tiene un digno rival..:D

#9 Yayo

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Escrito 20 December 2013 - 23:32:25

Pues ya sabéis, nos vamos a los 4,85 del Mazda..... Y SILVES sabe de los que habla.....

#10 Carba

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    ¿Necesitas ayuda? Aquí estoy. Si hay que sacar el remo. también

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Escrito 21 December 2013 - 00:57:20

Qué lío de Tes, Eles, Equis y Equis Eles. A mi me pega que no me va a gustar, pero para cuando yo cambie de coche de nuevo, seguramente ya serán voladores



#11 Yayo

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Escrito 14 January 2014 - 20:11:35

Bien, parece que ya se sabe algo del que, todo parece indicarlo, sería el nuevo Accord 9Th para Europa, basado en el Nuevo Acura TLX 2015, y presentado hace dos horas en el AutoShow de Detroit 2014....

Señores, nos vamos a los 4,83m. Lanzamiento en USA este MISMO VERANO 2014. Opción en ese mercado a tracción integral y caja de cambios de 8V de doble embrague y convertidor de par (a la vez) :blink:. Allí se ofrecerá con un 2.4L de inyección directa y un V6 de 3,5L AT de 9V.





Nota de prensa OFICIAL:
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2015 TLX Prototype
2014 North American International Auto

DETROIT, MI, Jan. 14, 2014 Acura today unveiled the 2015 Acura TLX Prototype showcasing the design and performance direction for the all-new 2015 TLX performance-luxury sedan launching mid-year at Acura dealerships nationwide. The TLX was developed around the theme"Red Carpet Athlete" to deliver a compelling blend of luxury refinement and sports-sedan athleticism with exhilarating performance enhanced by next-generation Acura powertrain and dynamic handling technologies. The TLX will join the ILX compact luxury sedan and the RLX luxury performance sedan as the third vehicle in Acura's sedan lineup.

"The Acura TLX Prototype is a precursor of some amazing things we have in store for our Acura sedan customers," said Mike Accavitti, senior vice president, American Honda Motor, Co., Inc. "As you would expect from an Acura, this completely new model will offer innovative technologies that break down the barriers between the driver and the machine to deliver a more intuitive, connected and personal driving experience."

The TLX Prototype, bathed in Acura Athletic Red Pearl, presents a lithe exterior form, taut body surfaces and sports-sedan proportions. Its sporting character is further highlighted by its low and wide stance, shortened front and rear overhangs, dynamically sculpted fender arches, and purposeful character lines. Acura's signature Jewel Eye LED headlights imbue the TLX Prototype with an advanced and bright-eyed appearance while producing superior down-the-road illumination. The prototype's custom-designed five-spoke 20-inch alloy wheels and 265/35ZR20 low-profile tires accentuate its athletic stance, while the sculpted hood with its sharply creased bilateral ridgelines hints at the performance capabilities of the advanced new Acura powertrain that lies beneath. Another prototype-exclusive feature is the tailor-made side mirrors. Keying off of the Jewel Eye LED headlights, each mirror has a row of LED lights fused into its base. Click on the turn indictor, and the LEDs come to life, spreading a moving glow around the bottom of the mirror for a high-tech, 3D appearance.

Dimensionally, the TLX Prototype presages the production 2015 TLX sedan and is 3.8 inches shorter in overall length (190.2 inches) than the current TL, yet rides on the same 109.3 inch wheelbase as the TL. The prototype's right-sized dimensions place the new TLX neatly in between the smaller ILX and larger RLX sedans. Despite its more compact exterior footprint, the TLX design targets the most spacious interior in the midsize luxury sedan class roughly on par with the current TL with an open and airy greenhouse, commanding sight lines, ample cargo capacity and comfortable seating for five adults.

And like any truly world-class athlete, the TLX will pair power and efficiency with deft agility. With its low and wide stance, rigid yet lightweight body, and nimble and responsive chassis, the TLX is designed to deliver confident, precise and refined ride and handling performance in almost any driving situation. From low-stress urban commutes to relaxed long-distance cruising, or adrenaline-inducing runs down twisting country roads, the TLX is designed to be an intuitive and confidence-inspiring driving partner, a vehicle that epitomizes Acura's dynamic concept of "performance at the will of the driver."

The 2015 TLX Prototype also communicates the diverse range of advanced technologies and performance options that will be available to Acura TLX customers including two-wheel and all-wheel drive configurations ; two high-performance, highly fuel-efficient new engines; two new advanced transmissions; and the next generation Acura Super-Handling All Wheel Drive (SH-AWD) and Precision All-Wheel Steer (P-AWS) dynamic performance and handling technologies.

In keeping with the "Red Carpet Athlete" design and development concept, the 2015 TLX's advanced new powertrains will deliver highly responsive, refined and efficient power delivery. An all-new 2.4-liter 16-valve inline 4-cylinder engine employs direct-injection and Acura's VTEC valvetrain, and is significantly lighter than previous Acura engines of similar configuration and displacement. The new engine is mated to an all-new 8-speed dual clutch transmission (DCT) with torque converter. This new 8-speed DCT takes full advantage of the 2.4-liter engine's broad power band, delivering incredibly quick and smooth gear changes, expertly matching engine revs on down shifts, and putting the power down in a responsive and intuitive way.

For even greater power and performance, there is a 3.5-liter SOHC V-6 that also employs direct injection and VTEC variable valve control and cam timing along with fuel-saving Variable Cylinder Management (VCM) cylinder deactivation technology. The 3.5-liter V-6 is mated to a new 9-speed automatic transmission with closely spaced gear ratios and a wide overall ratio range to further extend engine performance and fuel efficiency. Both the 2.4-liter and 3.5-liter TLX models will target EPA fuel economy ratings at the top of the midsize luxury sedan class.

Two-wheel-drive models with either the 2.4- or 3.5-liter powerplant will utilize the next generation of Acura Precision All-Wheel Steer (P-AWS) technology with independent left and right rear wheel toe control. As four-wheel steering becomes an increasingly popular technology on high-performance automobiles, Acura continues to evolve and improve the capabilities of its cutting-edge P-AWS system, first launched on the RLX sedan in 2013, to deliver even more responsive handling, precise steering control and high-speed stability.

The TLX SH-AWD, available exclusively with the 3.5-liter V6 engine and 9-speed transmission, employs a new generation of Acura's signature Super-Handling All Wheel Drive technology that is 25 percent lighter and incorporates new torque-vectoring control logic.

Understanding that customization is a key component of luxury, the TLX will feature an Integrated Dynamics System (IDS) to allow for further personalization and a sportier driving experience. The four driving modes ECON (Economy), Normal, Sport, and a new Sport+ mode take full advantage of the TLX's high-performance capabilities. Depending on which mode the driver selects, the Integrated Dynamics System will adjust Electric Power Steering (EPS), throttle response, SH-AWD and P-AWS control logic, transmission shift mapping, Active Noise Control settings and HVAC control in accordance with the preferences of the driver.

Also in keeping with its luxury sedan status, the TLX was designed to deliver vault-like quietness in all driving conditions, with major improvements in noise reduction through enhancements to body stiffness, body sealing and sound insulation, and the application of electronic Active Noise Control.

The TLX utilizes Acura's next-generation Advanced Compatibility Engineering (ACE) body structure and is expected to achieve the highest available safety ratings a five-star Overall Vehicle Score from the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and a TOP SAFETY PICK+ rating from the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). The TLX will be available with Acura's most advanced safety and driver-assistive technologies including Collision Mitigation Braking System (CMBS), Forward Collision Warning (FCW), Lane Departure Warning (LDW), Lane Keeping Assist System (LKAS), Adaptive Cruise Control (ACC) with Low-Speed Follow and Blind Spot Indicator (BSI).

The TLX was designed and developed in the United States by Acura engineers working in the company's Los Angeles design studio and Raymond, Ohio new-vehicle development center. The new TLX will be produced using domestic and globally sourced parts at the company's award-winning Marysville, Ohio auto plant, which presently manufactures the 2014 Acura TL performance-luxury sedan.

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#12 pepsilina

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Escrito 14 January 2014 - 20:54:48

Me corro...... ahhhh

#13 HVFour

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Escrito 14 January 2014 - 21:15:35

Muy chulo! Aunque ese frontal no se yo si lo vemos en Europa, un poco rara la parte inferior.

Enviado desde el S2

#14 Yayo

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Escrito 14 January 2014 - 22:06:18

La calandra delantera debe cambiar. En todos los Acura/Accord lo ha hecho. Lo mismo a los yankis les mola mas cromada y "cerrada". La trasera es muy atractiva, al menos a mí me lo parece.

Habrá que ver interiores, desde luego. De cualquier forma, de lo que se ve, no me parece un gran salto entre generaciones. Más lo fue entre la 7Th y la 8Th, creo yo, sobre todo por dimensiones exteriores. Los faros que presenta ese TLX CONCEPT son MUY rasgados, típico de los prototipos. Dicen que llevará iluminación LED, pero no creo que sea de serie en toda la gama, con lo cual los faros problamente ensanchen.

Al 8Th aún se le ve una estampa fresca frente a este. Creo que una buena actualización interior con la incorporación de gadgets de última generación le hubiera dado al actual mucha más vidilla comercial. A mí me sigue pareciendo impresionante..... Grande, sí, pero imponente......

#15 Mrxkr

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Escrito 14 January 2014 - 22:34:39

Ya tengo sustituto para el Accord... pajérrimo!

 

En blanco perlado, ya no digo nada... eso si, al 8th todavía le queda vida, no paran de pedirme que lo venda :D



#16 xanty

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Escrito 14 January 2014 - 23:17:23

Demasiado continuista para mi gusto,no hay nada innovador,ya que seguramente llantas,faros y demás aditamentos,son parte del prototipo.
Aun así es bonito,pero precisamente porque se parece demasiado al actual.
Saludos.

#17 Digi

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Escrito 14 January 2014 - 23:21:33

A mi me gusta bastante, y además mantiene cierto continuismo modernizandolo bastante, o sea que parece un accord y no otra cosa :P



#18 anthel10

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Escrito 14 January 2014 - 23:54:07

Tiene buena pinta...pero de momento al tourer le queda cuerda para rato. Y habra que ver que nos mandan a estas tierras. Saludos.

#19 RSX

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Escrito 15 January 2014 - 00:18:19

Bueno pues ya esta desvelado, desde los primeros rumores que hablaban de 'fusionar' el TSX/TL esperaba algo más rompedor... el morro es demasiado continuista y la trasera me recuerda al nuevo Lexus IS, aun asi en vivo tiene que ser chulo.

 

Esos rumores también decian que este modelo no vendría a Europa... ya veremos. De momento el Accord 8 no ha tenido las ventas del 7 y las del Legend fueron un desastre, por lo que entre el Civic Tourer y el nuevo Jazz SUV (Vezel) lo mismo nos dejan sin el...

 

El interior parece que estrenará una pantalla central grande tan de moda ahora:

 

JX3C6116.jpg

 

Saludos



#20 Swarley

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Escrito 15 January 2014 - 01:10:21

A mi me gusta mucho, sobre todo el frontal (ya se que aqui no lo veré) y desde atras/lateral también me gusta la linea.

Esperemos que llegue.

 

Deciis que es continuista... acaso Audi y Volkswagen no lo son aún mas??






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