P.D: Las R888 delanteras están agotadas y Neumáticos-Online pide una auténtica barbaridad por las ruedas (además de no garantizarme stock).
Ya les contaré.
Vuelvo a la carga!
http://www.toyotire....ern/proxes-r888
Ok, tengo que mirar bien lo del tipo de compuesto y, por ahora, me han dicho que no las pueden conseguir en mi distribuidor habitual y estoy a la espera de lo que me respondan desde Talleres César.
Edit: A ver...
Nota: Pena de no tener una etiqueta Spoiler, como en otros foros, para ocultar estos comentarios a la gente a la que le asustan las letras.
http://www.forotanda...888-y-R1R/page3
parece que hay distintos compuestos blando, medio-blando, y medio, seguramente la duración diferente sea debido al compuesto utilizado.
Las mias tenian el mismo numero de G's en el lateral, que es lo que indica la dureza de la goma.
Creo que ha aqui solo llegan las de compuesto medio (GG).
http://decompeti.ope...8---llanta-13-2
Dispone de una carcasa muy robusta, entre un neumático de gama alta y un neumático de alta competición. El compuesto de goma es el GG, el más duro de la gama TOYO. Comparado con un neumático de competición, el compuesto GG es un compuesto medio.
http://www.clubsaxo....hp?f=17&t=39743
(Perfiles) Bastante mas duros que unos de calle, ya te digo que si cambiara seria por curiosidad de conocer otros compuestos y marcas, pero no por insatisfaccion.
Y a lo del compuesto se mide segun las A´s que tiene.
Las r888 tienen 3 compuestos: SG, GG y GGG (de blando a "duro")
Ok, ésto último me cuadra! Podría (si las pueden conseguir, claro) montar 2G delante y 3G detrás para tratar de conseguir un desgaste razonable.
Coño! Al parecer, las SGs NO lo tienen:
http://www.clubgti.c...n-GG-Take-Note!
Hi Guys,
I just thought that I should mention my error when I bought Toyo R888 SG Super Soft Compound tyres!
I imagined the SGs to be similar to the Yoko A032r Soft Compounds that I've used before, unfortunately this is not the case! The SG's are super soft, designed for hillclimb or sprints where immediate traction is required i.e there no chance of heating the tyres before your slot.
As I found, after 3 laps on Anglesey circuit, they begin to over heat and seriously shed the tread quickly! I had to call it a day by 1pm But I did have fun up to then
Bottom line is, don't buy R888 SG's for trackdays!!! R888's are great, just not the SG's!
P.D: Federal 595 RS-R VS Toyo R888:
http://www.forocepos...-R-VS-Toyo-R888
Toyo Proxes R888 y R1R:
http://www.forotanda...xes-R888-y-R1R/
http://www.6speedonl...tml#post3564189
The R-888 with the stiffer sidewall and softer undertread construction requires a bit less initial camber settings and WE BELIEVE increased (over the Ra-1) starting and 'HOT' tire pressures to provide a longer lasting and more consistent experience.
====================================== TOYO MOTORSPORTS - CANADA SUGGESTIONS:
VEHICLE WEIGHT.............STARTING PRESS...........HOT
_____less than 1776 lbs.......... 17-22psi........... 22-29psi
_________1776-2220 lbs.......... 20-26psi........... 24-32psi
_________2220-3109 lbs.......... 23-27psi........... 28-40psi
_________over 3109 lbs.......... 27-35psi........... 37-42psi
The correct initial (Cold or starting) air pressure is critical to achieve an optimum contact patch shape. Optimum starting pressures are determined by the TRACK, EVENT DISTANCE, CHASSIS TYPE AND SETUP, CHASSIS WEIGHT and DRIVING STYLE. So, the above pressure chart is RECOMMENDATIONS ONLY!
** Canada finds an increase in pressure from starting to hot of 10-12 lbs acceptable. Howeveer, it has been our experience that if the pressure should increase more than 10 lbs from start to hot one should start with a higher pressure. We've found that a 8 to 10 lb. increase from starting to hot pressure is best.
Nota: Pesos del S según Wikipedia:
1,250 kg (2,756 lb), 1,299 kg (2,864 lb), 1,254 kg (2,765 lb) w/o AC y 1,295 kg (2,855 lb) w/ AC.
http://clubhondaspir...uctDataPage.pdf
http://toyotires.com...mpetition-tires
Editado por Storm, 15 January 2014 - 22:20:11.