Querrás decir que empeora en mojado.
Cierto! Razón tiene!
A ver, lo que dice el fabricante:
http://www.tyrerevie...8R-Launched.htm
Toyo R888R - Launched
The UK trackday favourite, the Toyo R888 has just been replaced by Toyo R888R, and it's a very good looking tyre. While the outgoing R888 will continue to be produced in certain sizes, the new R888R promises to improve the R888 in every area.
The new Toyo R888R
Building on what made the R888 so popular, the R888R looks to keep the all round flexibility for both road and track use, while dramatically improving on the dry-track grip and consistency lap after lap.
Available in two compounds, the R888R GG is fully compliant with the EU tyre labelling laws, making is one of the only track day tyres you can now legally drive to and from the circuit. The second compound, the R888R SG is only road approved in certain sizes, and is designed for higher grip on lighter cars such as Caterhams and Westfields.
Launching in 32 sizes, if the new Toyo R888R can offer improved heat management and higher dry grip as promised, Toyo should once again take the lead in the trackday tyre market.
http://www.demon-twe...toyo-r888r-tyre
The R888R is the hotly anticipated successor to the incredibly popular R888 tyre so it has some very big boots to fill, and that is exactly what this all new tyre has done. The R888R is not simply an evolution of the existing model, it has been completely re-engineered to give improvements in all areas over the R888. These improvements mean it performs even better on track and surpasses the latest tyre labelling regulations so it is totally legal to use as a road tyre. Other improvements include faster warm up times and increased dry grip with sustained performance over multiple laps and heat cycles. better steering response and driver feedback provide full control for optimised lap times.
The Toyo R888R tyre is a complete solution for performance driving and track day enthusiasts as well as serious racers and is one of the only tyres in this class which allow you to legally drive your car to and from the circuit.
http://www.rezulteo-...eferencia-27033
Toyo Proxes R888R: ¿el nuevo semi-slick de referencia?
Nuevos neumáticos Publicado el 15/12/14 por Julio
El Toyo R888 es un neumático imprescindible en el universo de los trackdays. El R888R, más radical y menos polivalente, acaba de presentarse y será propuesto como complemento de la gama.
Perfil asimétrico Toyo Proxes R888R
Tras el R888, Toyo presenta el R888R con perfil asimétrico
El Toyo Proxes R888 es un neumático muy conocido entre los aficionados a los coches deportivos y los que participan en trackdays. Este neumático, homologado para un uso en carretera, se dirige a automovilistas que buscan un producto con prestaciones extremas sobre seco.
También lo podemos ver en carreras de ascensión y en numerosos vehículos históricos. Su gran abanico de tamaños (de 13 a 20 pulgadas) hace que se dirija a un amplio grupo de deportivos. El R888R aspira a unas mejores y más extremas prestaciones sobre suelo seco; no obstante, sus prestaciones sobre suelo mojado no serán tan buenas como las del R888.
El Toyo Proxes R888R tiene una estructura diferente. En efecto, el R888 era un neumático direccional mientras que el R888R se convierte en asimétrico. Es un cambio radical que, en teoría, debería mejorar la capacidad direccional del neumático.
Toyo Proxes R888 vs R888R
Sin embargo, los cambios más importantes no son necesariamente los más visibles. Según los tests realizados por Toyo, el R888R es más rápido en circuito y más constante, además de contar con una mejor resistencia al calentamiento.
El feeling también se ha cuidado para mejorar las sensaciones al volante y para que evolucione la experiencia de conducción.