Ir al contenido

En Club HondaSpirit utilizamos cookies propias y de terceros. Lea Política de Privacidad para más información. Para eliminar este mensaje y aceptar el uso, pulse el botón siguiente:    Acepto el uso de cookies

Foto

Repro Accord VII y VIII 2.4

Repro centralita

1205 respuestas en este tema

#361 jorgebg

jorgebg

    K20C (ep3) 200 hp

  • Miembros
  • 115 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:madrid
  • Coche:Honda Accord cl9 ;Toyota Corolla 1.8 vvtl-i

Escrito 09 febrero 2014 - 14:45:14

Otra centralita que está desmontada del coche y lista para coger el camino hacia Galicia :boing:

Qué impaciencia :uff:



#362 littlebo

littlebo

    K24A3 (Accord) 190 hp

  • Miembros
  • 62 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:Canada
  • Interests:Hondas !
  • Coche:RDX

Escrito 09 febrero 2014 - 15:41:51

Im using Brembo GT kit (  328x32 composite 2 piece rotors )   for CL9,  yep ,  its pricey but ...  best money can buy for now. 

 

Brakes must have a balance.  Heavy rotors can accept more heat but that weight also  affect acceleration , fuel economy , handling and ride quality.  You need to remember that keeping   unsprung mass low  is  very important.   CU2 has better rotors from the heat capacity point of view but stockish pads are crap and gave up early.  CU2 calipers are hella heavy,  they been made as cheap as  possible ((    I dont recommend swapping CU2 brakes to CL9 , you will have more confident braking but you will lose too much in other parameters. 

 

Brake upgrade options are rather wide ,  euro-r  swap , rather cheap and really effective one,   lots of custom solutions based on Acura TL  or DC5 calipers ,  lots of BBK kits , rotora , brembo , racingbrake , wilwood  and  few others.   You need to try to increase heat capacity and reduce weight at the same time !! 

 

 



#363 fran

fran

    C32B2 (NSX) 280 hp

  • Miembros
  • 922 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:BIZKAIA
  • Interests:todo lo que tenga motor
  • Coche:ACCORD 2.4 exe

Escrito 09 febrero 2014 - 21:56:21

Dice algo de los frenos??? Y seguro muy interesante!!!???.

#364 GEORGE

GEORGE

    B18C5 (Integra) 210 hp

  • Miembros
  • 386 mensajes
  • Gender:Male
  • Coche:Accord 2.4 exe auto

Escrito 10 febrero 2014 - 10:27:58

hi littlebo ;)

 

could you compare the results with two of the most praised engines of the market?

 

do you think a 2.4 cl9 reflashed works more or less as a 6L bmw 325 or 330 ???

 

these atmospheric bmw engines have a powerful and equilibrated range in almost all their revs curve.

 

or maybe as a golf GTI MK5 200 hpw? but this is a turbo engine with more power in low revs and less in the highs than bmw

 

........................................................................................................

 

hola Littlebo ;)

 

podrias comparar el resultado con dos de los motores mas alabados del mercado ?

 

crees que un accord 2.4 reprogramado tiene un funcionamiento parecido a un bmw 325 o 330 de 6 cilindros gasolina ???

 

esos motores atmosfericos bmw tienen un rango equilibrado y poderoso en casi toda su curva de rpm´s

 

o quizá como un golf GTI V de 200 cv? pero este es un motor con turbo con mas fuerza abajo y menos en altas que el de bmw

 

 

No difference AT or MT .  Its tune for engine , not for tranny . 

 



#365 FerK24Z3

FerK24Z3

    Asimo Avanced

  • Miembros
  • 3.088 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:Berlin
  • Coche:Honda Accord 2.4 i-VTEC 2008

Escrito 10 febrero 2014 - 10:46:41

Dice algo de los frenos??? Y seguro muy interesante!!!???.

Dice basicamente que usa el KIT GT de brembo (328x32 composite 2 piece rotors) en el CL9, que es caro pero es lo mejor que el dinero puede comprar ahora mismo.

 

que hay que tener un balance entre peso del freno y cantidad de calor que pueden expulsar, y que los frenos del CU2 son muy pesados y las pastillas de serie son una basura, pero que los rotores son buenos en cuanto a disipaciond e calor. Que no recomienda poner frenos del CU2 en el CL9.

 

Que opciones de mejora de frenos osn variadas, como el swap de euro-r, y muchos basados en pinzas de Acura TL o DC5, kits BBK, rotora, brembo, racingbrake, wilwood, etc. Necesitas incrementar capacidad de calentamiento y reducir peso a la vez.

 

ahi lo llevas



#366 fran

fran

    C32B2 (NSX) 280 hp

  • Miembros
  • 922 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:BIZKAIA
  • Interests:todo lo que tenga motor
  • Coche:ACCORD 2.4 exe

Escrito 10 febrero 2014 - 11:37:27

Puuuuff!!!! Que lío!!!!!

#367 FerK24Z3

FerK24Z3

    Asimo Avanced

  • Miembros
  • 3.088 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:Berlin
  • Coche:Honda Accord 2.4 i-VTEC 2008

Escrito 10 febrero 2014 - 11:41:07

Puuuuff!!!! Que lío!!!!!

Tu quieres cambiar de frenos???



#368 fran

fran

    C32B2 (NSX) 280 hp

  • Miembros
  • 922 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:BIZKAIA
  • Interests:todo lo que tenga motor
  • Coche:ACCORD 2.4 exe

Escrito 10 febrero 2014 - 12:27:15

Tu quieres cambiar de frenos???


Si!!! Nunca me ha gustado la fremada del accord.y soy de los que le gusta apurar mucho!!!!!

#369 4ngel

4ngel

    Asimo Pro

  • Colaborador oficial
  • 5.969 mensajes
  • Gender:Male
  • Coche:Accord VII 2.4 i-vtec, Accord VIII i-dtec, Jazz

Escrito 10 febrero 2014 - 12:30:05

El que quiera unas pinzas Rotora de 4 pistones buenas, bonitas y baratas que se ponga en contacto conmigo. Pero ya aviso que el problema será conseguir discos ya que Rotora ha dejado de fabricarlos. Yo he buscado bastante y no los he encontrado, habría que intentar buscar unos discos fabricados por otra marca que sean compatibles, y esto no lo he hecho.



#370 DeFToNYc

DeFToNYc

    Asimo

  • Miembros
  • 1.802 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:Cartagena city
  • Coche:Honda Stream 2.0i & Honda Accord 2.4i

Escrito 10 febrero 2014 - 14:03:16

Que tramarás??? XD

#371 littlebo

littlebo

    K24A3 (Accord) 190 hp

  • Miembros
  • 62 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:Canada
  • Interests:Hondas !
  • Coche:RDX

Escrito 10 febrero 2014 - 22:14:27

Stoptech kit is good to go , all parts for em available.  but you need to check if they will fit 17 wheels .  i guess they will but not into stock ones or spacers needed. 


George,  i can say for shure that   CL9 MT with reflash and headers is faster than Golf GTI mk6 dsg  and  any  bmw 325 .  My buddy won the local drag races and his main competitor been  tuned 325  with no interior ,  he had stock CL9, reflash , euro-r tranny .    

 

 

 

 

 

not shure about 330 , noone of my customers tried vs.  

 

 



#372 GEORGE

GEORGE

    B18C5 (Integra) 210 hp

  • Miembros
  • 386 mensajes
  • Gender:Male
  • Coche:Accord 2.4 exe auto

Escrito 10 febrero 2014 - 22:48:13

Thanks sir. Wooouu ,,, great! Im sincerely impressed
I suppose for the 2.4 AT is necessary compare with steptronics... But it would be a lot of fun also.....



Stoptech kit is good to go , all parts for em available.  but you need to check if they will fit 17 wheels .  i guess they will but not into stock ones or spacers needed. 

George,  i can say for shure that   CL9 MT with reflash and headers is faster than Golf GTI mk6 dsg  and  any  bmw 325 .  My buddy won the local drag races and his main competitor been  tuned 325  with no interior ,  he had stock CL9, reflash , euro-r tranny .    
 
 
 
https://www.youtube....?v=_ocZBwAnSUo 
 
not shure about 330 , noone of my customers tried vs.  
 
 


Enviado desde mi ST25i usando Tapatalk 2



#373 littlebo

littlebo

    K24A3 (Accord) 190 hp

  • Miembros
  • 62 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:Canada
  • Interests:Hondas !
  • Coche:RDX

Escrito 10 febrero 2014 - 23:19:55

And heres same cars but CL9 isnt reflashed yet. 

 

 

see the difference )) 

 

To be on vtec all gears with AT tranny  you need to use sportshift and rev to the limit ,  this way you can get all power out of it. 

 

Losses on AT is really big,  something like 30hp  and 20 hp more than MT,  at least stock car usually have  155-160whp and MT on same dyno has around 175-180whp



#374 fran

fran

    C32B2 (NSX) 280 hp

  • Miembros
  • 922 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:BIZKAIA
  • Interests:todo lo que tenga motor
  • Coche:ACCORD 2.4 exe

Escrito 10 febrero 2014 - 23:22:04

George!!!! Traduce!!!!!!

#375 GEORGE

GEORGE

    B18C5 (Integra) 210 hp

  • Miembros
  • 386 mensajes
  • Gender:Male
  • Coche:Accord 2.4 exe auto

Escrito 11 febrero 2014 - 00:40:46


Hello my accord is 2,4 auto and i would like to be more or less like a golf gti or bmw 325 steptronic...

Jejeje but i see for your words its very difficult ...

So if i understand fine.... The accord 2.4 cl9 reflash fits much better in MT than in AT... Isn' t it?
My intention is to make the reflash of my 2.4 AT with 4angel this month or next as far.
Thanks


And heres same cars but CL9 isnt reflashed yet. 
 

 
see the difference )) 
 
To be on vtec all gears with AT tranny  you need to use sportshift and rev to the limit ,  this way you can get all power out of it. 
 
Losses on AT is really big,  something like 30hp  and 20 hp more than MT,  at least stock car usually have  155-160whp and MT on same dyno has around 175-180whp


Enviado desde mi ST25i usando Tapatalk 2



#376 GEORGE

GEORGE

    B18C5 (Integra) 210 hp

  • Miembros
  • 386 mensajes
  • Gender:Male
  • Coche:Accord 2.4 exe auto

Escrito 11 febrero 2014 - 09:28:10

Hola fran en resumen q el 2.4 manual repro supera seguro a un gti 6 dsg y a un bmw 325 y no se sabe seguro si a un bmw 330 y q un 2.4 en automatico pierde mucho respecto a uno manual como 30 caballos...
Ciao

George!!!! Traduce!!!!!!


Enviado desde mi ST25i usando Tapatalk 2



#377 littlebo

littlebo

    K24A3 (Accord) 190 hp

  • Miembros
  • 62 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:Canada
  • Interests:Hondas !
  • Coche:RDX

Escrito 11 febrero 2014 - 09:56:15

Look , its not better for AT or MT .  Its THE SAME.  The only difference between AT and MT   - AT transmission has more power losses because of torque converter and also it has longer gears that also affect acceleration.  Thats why AT accord is slower than MT for 3-4 bodies on the run.

 

So you have to compare AT with AT and MT with MT . Thats all.   With reflash you will be equal or faster than AT 325 , but not MT one.  And with reflash you will be faster than MT Accord !   

 



#378 FerK24Z3

FerK24Z3

    Asimo Avanced

  • Miembros
  • 3.088 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:Berlin
  • Coche:Honda Accord 2.4 i-VTEC 2008

Escrito 11 febrero 2014 - 10:04:06

Littlebo, any new about reflash in czech republic? I'm still thinking if it is in Praha, I go for it one weekend...



#379 fran

fran

    C32B2 (NSX) 280 hp

  • Miembros
  • 922 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:BIZKAIA
  • Interests:todo lo que tenga motor
  • Coche:ACCORD 2.4 exe

Escrito 11 febrero 2014 - 10:23:22

Gracias!!! Siempre muy interesante!!!.

#380 littlebo

littlebo

    K24A3 (Accord) 190 hp

  • Miembros
  • 62 mensajes
  • Gender:Male
  • Location:Canada
  • Interests:Hondas !
  • Coche:RDX

Escrito 11 febrero 2014 - 10:34:09

I had few requests from CZ but still nothing special to have a dealer there. Need to find their local forum and post some info there. You can help with this if youd like. 





Responder en este tema



  



Etiquetado también con una o más de estas palabras: Repro, centralita

1 usuarios están leyendo este tema

0 miembros, 1 invitados, 0 usuarios anónimos